Nyugodtan nevezhetjük “parkofóbiának” azt az idegőrlő, izzasztó élményt, amely akkor keríti hatalmába az autósokat, amikor sikertelenül próbálkoznak a párhuzamos parkolással, s közben türelmetlen autóstársaik várakoznak mögöttük, a járdán bámészkodók pedig kárörvendően bámulják őket.
Az európai autósok közel harmada (32 százalékuk) azt mondta, hogy egynél több alkalommal kell próbálkozniuk a sikeres parkoláshoz, a nők között ez az arány 41 százalékra emelkedik. Az orosz autósok tartják magukat a legrosszabbnak, hiszen 40 százalékuk ismerte be, hogy egynél többször kell próbálkoznia, míg az Egyesült Királyságban ez az arány 39 százalék volt, Németországban pedig csupán az autósok 26 százaléka mondta azt, hogy többször kell megpróbálnia a parkolást. Ami a parkolást illeti, érdekes a nemek közötti megosztás is, hiszen az európai autósok 56 százaléka véli úgy, hogy a férfiak jobban parkolnak párhuzamosan, mint a nők (az autósoknak csupán 12 százaléka szerint jobbak a nők); a férfiaknak mindössze 4 százaléka gondolja, hogy a nők a jobb parkolók, míg a nők 41 százaléka ismeri el, hogy a férfiak a jobbak.
Az Európában friss jogosítvánnyal rendelkezők szerint a párhuzamos parkolás legalább olyan stresszes élmény, mint a karácsonyi bevásárlás, és kétszer olyan stresszes, mint az anyósék látogatása vagy az autóvezetés az autópályán. Olaszországban a friss jogosítvánnyal bírók a párhuzamos parkolást olyan stresszes élménynek tartják, mint egy látogatást a fogorvosnál, és sokkal stresszesebbnek vélik, mint a karácsonyi bevásárlást vagy az anyósék látogatását.
A Ford azért végeztette el 2011 májusában a felmérést, hogy értelmet adjon az Aktív Parkolóasszisztens-nek, amely az új Focus, C-MAX és Grand C-MAX modellekhez rendelhető. A rendszer az autó első és hátsó lökhárítóján, illetve a karosszéria oldalain elhelyezett érzékelőkkel stresszmentessé teszi a parkolás műveletét. Az első oldalsó érzékelők folyamatosan keresik a szabad parkolóhelyeket, és hangjelzéssel, illetve a középkonzolon megjelenő piktogrammal figyelmeztetik a vezetőt a megfelelő parkolóhelyre. A vezetőnek ezt követően csak annyit kell tennie, hogy kapcsolja az első vagy a hátrameneti fokozatot, illetve kezeli a gázt és a féket. A kormányzást az elektromos szervokormány rendszere végzi el helyette, amely az érzékelőktől kapott jelek alapján tökéletesen manőverezi be az autót a megfelelő parkolóhelyre. A parkolási művelet legfeljebb 10 km/órás sebességgel hajtható végre, s a rendszer úgy van kalibrálva, hogy az autó a járdaszegélytől 150 mm-re álljon meg, nehogy az abroncsok vagy a keréktárcsák megsérüljenek.
Lehet, hogy az Aktív Parkolóasszisztens nem szünteti meg teljesen az európai autósok félelmét a párhuzamos pakolástól, de akik megtapasztalják előnyeit, talán átértékelik a stresszes élmények listáját, és a karácsonyi bevásárlás vagy a fogorvosnál töltött idő ismét elnyeri méltó helyét az élet stresszes pillanatainak rangsorában.