A Toyota szerint nem kell tovább keresni a megoldást arra, hogyan oldjuk meg a jövő személyes mobilitását lehetővé tevő elektromos autók energiaellátását, hiszen a ma is elérhető tüzelőanyagcella technológiával megoldható a kérdés.
Hirose Katsuhiko, a Toyota tüzelőanyagcella-fejlesztésének vezetője az Automotive News újságnak adott interjúban mondta azt, hogy „Egy hidrogénnel hajtott elektromos autó nagyjából annyiba kerül, mint egy modern dízel.” Ez meglepő kijelentésnek tűnhet annak ismeretében, hogy az Egyesült Államokban 57 500 dollárért adják a Toyota Mirai-t, és például egy hasonló méretű dízel VW Jetta 21 640 dollárba kerül, de erre az a magyarázat, hogy utóbbi egy nagyszériában gyártott autó, míg előbbi ma még egy kézzel összerakott, kis darabszámban készülő típus. A darabszámok növekedése tehát a tüzelőanyagcellás autók folyamatos olcsóbbodását eredményezi (ezzel párhuzamosan az akkumulátor-technológia is rohamléptekkel fejlődik), miközben a dízelek a szigorú károsanyag-kibocsájtási előírások miatt egyre drágábbak lesznek. A Toyota szerint mintegy 10-15 évre van szükség ahhoz, hogy világszerte elterjedjen a tüzelőanyagcellás autó, azzal a lépéssel, hogy a vonatkozó szabadalmaikat felszabadították, ezt a időszakot szeretnék a lehető legrövidebbre vágni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!