Megszünteti végre az Audi a Q7-es saját bevallás szerint teherautós (truck-like handling) vezethetőségét, és helyette a kategória legjobb vezethetőségét ígéri az óriás szabadidő-autónak. Ez a legkevesebb azok után, hogy negyed tonnát faragnak le a tömegből, összkerék-kormányzást és a nyomatékot oldalanként irányítani képes hátsó differenciálművet kap az autó, ami megőrzi a légrugózást.
Kisebb lesz a karosszéria külseje, de tágasabb lesz a beltér, különös tekintettel a harmadik üléssorra, amelyet immár tartós használatra is alkalmasnak tartanak. Teljesen új MMI kezelőegységet kap a Q7-es, amelynek a középkonzolján is lesz egy hatalmas kijelző – a virtuális műszeregység csak felár ellenében lesz elérhető. A biztonsági segédek között nagy újdonság a torlódássegéd, amely 40 km/h-s tempóig képes a vezető közbeavatkozása nélkül irányítani a járművet az előtte haladó autót követve. A motorkínálatról annyi biztos jelen pillanatban, hogy a Q7-esből készül majd az Audi első dízel-elektromos hibridje, és fontos szerepe lesz a 3,0 literes kompresszoros V6-osnak.
Az Audi A4-es új generációját várhatóan a 2015-ös Frankfurti Autószalonon ismerjük majd meg, a forgalmazás kezdete azonban átcsúszik 2016 első negyedévére. Itt a legnagyobb újdonság, hogy a 2,0 literes TFSI-re és TDI-re szorítkozik az A4 motorválasztéka, a 2017 elején érkező S4-es a 3,0 literes, kompresszoros V6-ost kapja majd. A nagyobb modellekből begyűrűzik ide az animált irányjelzőfény, a Bang & Olufsen hifi és rengeteg biztonsági segéd. A virtuális műszeregység extra lesz, ahogy a Q7-esben bemutatkozó új, nagy érintőfelületű MMI is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!