Mindenki számított arra, hogy a Volkswagen lecseréli az Amarok motorjait, a vas-blokkos négyhengeresek helyett azonban mindenki arra számított, hogy a személyautókban és a Transporterben használt alu-blokkos motorokra változanak – tévedtünk. Mi Európában csak és kizárólag V6-os TDI-vel kapjuk a felfrissített autót, se négyhengeres dízel, se a korábban kérhető benzines nem marad a kínálatban.
De nem ez az egyedüli változás a hannoveri gyárban, az alacsony kereslet miatt leállnak a szimpla fülkés karosszériával is, tehát csak dupla fülkésként létezik majd mifelénk az Amarok. Argentínában ellenben szimpla- és dupla fülkével is készítik a típust, és ott továbbra is az eddig mifelénk is forgalmazott benzin- és dízelmotorokat alkalmazzák. A korábbinál egy literrel nagyobb lökettérfogatnak örülhetnek tehát az Amarok vásárlók, a piaci bevezetéskor, szeptember végén csak a legerősebb, 224 LE/550 Nm (utóbbi 130 Nm-rel több a BiTDI értékénél) teljesítményű változat lesz elérhető, ennek szabványos átlaga 7,6 l/100 km.
Később 163 és 204 LE teljesítménnyel is választható lesz a 3.0 V6 TDI, amely hátsó- vagy kapcsolható összkerékhajtással (6 fokozatú kézi kapcsolású váltó), illetve 4Motion állandó összkerékhajtással (8 fokozatú automatikus váltó) is választható. Az utastérben kényelmesebb üléseket és teljesen új műszerfalat találunk, erről még nem közöltek fényképet. A felfrissített technikájú és megjelenésű Volkswagen Amarok piaci bevezetésekor lesz választható az Aventura nevű modell, amely 20 colos felnikkel, bi-xenon fényszórókkal és tolatókamerával tud többet a csúcsmodellnél.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!