Nem lehet kijelenti, hogy az Audi soron következő, minden eddiginél kisebb méretű szabadidő-autójának előzetese a Párizsban bemutatott Crosslane tanulmány, hiszen az nem az MQB építőkészletet használja, hanem egyedi térvázra épül, amelyhez alumíniumot, karbont és üvegszálas műanyagot is felhasználtak.
A biztonsági utascella készült fémből, az első-hátsó energiaelnyelő zóna, a kardánalagút és a padló keresztmerevítők készültek szénszálerősítésű műanyagból, az autó többi része – tehát a nem teherhordó elemek – készültek normál plasztikból. Ennek köszönhetően mindössze 1390 kg a tömeg – konnektorról tölthető hibridről van szó, amiben jelentős méretű akkumulátor-csomag is található.
Az Audi A1 e-tron hybridben is használt rendszert kapta a Crosslane, ennél a 2,0 literesből vágott 1,5 literes, 3 hengeres benzines turbómotor (helyhiány miatt nem fér el négyhengeres motor) hajt 60 km/h fölött, illetve tölti a telepet, teljesítménye 130 lóerő, a hajtás nagy részét végző elektromotor 116 lóerős, nyomatéka 250 Nm – a generátor besegíthet a hajtásba is, ilyenkor további 68 lóerő és 210 Nm jön a képbe. A 177 lóerő rendszerteljesítmény az első kerekeken hajt.
A 4,2 méter hosszú, nyitható tetős szabadidő-autó megjelenése erősen hasonlít a korábbi Steppenwolf tanulmányra, jelen esetben a tető kivehető része karbonból készül, mindössze 10 kg-ot nyom és a csomagtérben szállítható. Az Audi Crosslane tanulmány ha ebben a formában nem i kerül gyártásba, a kínálat lehetséges bővítésének egy irányát mutatja meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!