A legtöbb haszonjármű-gyártó csak kutatja, hogy milyen hajtásmóddal válthatná ki a dízelt, mint üzemanyagot, a kínai Geely konszernhez tartozó Yuan Cheng Auto nevű cég pedig úgy tűnik, rátalált a megoldásra, hiszen piacra dobta az M100 elnevezésű, tiszta metanollal (innen ered a név is, azaz metanol 100%) üzemelő nyergesvontatóját. 15 évnyi fejlesztőmunkával készült el a 12,5 literes, 460 lóerős hajtómotor, amely hármas katalizátorral rendelkezik és teljesíti az Euro VI-os előírásokat is.
A hagyományos dízeleknél tisztább kipufogógázokat és 18%-kal olcsóbb üzemeltetést ígérnek, annyi a csavar a történetben, hogy Kínában jelenleg nem forgalmaznak tiszta metanolt a kutakon, úgyhogy a vásárlónak a saját töltőállomásán (tankautóban leszállítva a telephelyre, esetleg fahulladékból metanolt előállító üzemet telepítve) kell megoldania a tankolást. Latin-Amerikában cukornádból készítik a 100%-os metanolt, az EU-ban pedig E85-ként forgalmazzák a 85% metanolt, 15% benzint tartalmazó üzemanyagot. Normál, magas hegyvidéken üzemelésre vagy hosszú távú szállításra optimalizált változatban készítik a Yuan Cheng M100-ast, amelyet a hármas osztású hűtőrácsáról lehet a legkönnyebben felismerni.