Május 29-június 19 között 3 hét szabadságra küldte a dolgozóit a Lada gyár, mert megteltek azok a parkolók, ahol a félkész autókat tárolják. A hírek szerint 6000 darab Granta és 12 000 darab Vesta NG várja, hogy megérkezzenek a kormányszervok és azokat beszereljék – erre külön személyzetet alkalmaznak majd –, és végre el tudják indítani az autókat az ügyfelekhez.
Miközben Izsnyevszkből Togliattiba telepítették át a Vesta NG gyártását – március 3-án indították el ünnepélyesen a gyártósort -, megszabadultak minden olyan alkatrésztől, amelynek beszerzése a szankciók miatt nem lehetséges, de úgy tűnik, hogy a helyi beszállítóipar még nem áll a helyzet magaslatán.
Ide kapcsolódó hír, hogy a Pegas nevű beszállító szeretné megkezdni a blokkolásgátló rendszerek gyártását a Lada Vesta és Granta számára, amivel a jelenleg a kínai Trinova cég rendszerét használja (arra cserélték le a Bosch-rendszert), de még 250 munkást kell felvenni a termelés elindításához, és ez a folyamat még akár több hónapig is eltarthat.