Ahogy eddig, úgy az új Opel Corsa esetén is a Stuttgarti Egyetem tulajdonában lévő Forschungsinstitut für Kraftfahrwesen und Fahrzeugmotoren Stuttgart (FKFS) szélcsatornában ellenőrizték le munkájukat a formatervezők, a gyártól független mérés eredménye pedig 0,29-es Cw érték, amihez 2,13 négyzetméteres homlokfelület tartozik. Mindkét érték jelentős javulást jelent az előző generációhoz képest.
A jó légellenállás a régi NEDC módszer szerinti átlagfogyasztás-mérésnél 2%-os javulást eredményez, a gyakorlatban 130 km/órás tempóval haladva 5%-kal mérsékli a fogyasztást. A szinte teljesen burkolt padló, a nagy méretű tetőspoiler és az aktív, vezérelt légbeömlőnyílások járulnak hozzá jelentősen a légellenállás javulásához. Utóbbi például dugóban araszoláskor nyílik csak teljesen, haladás közben részben vagy teljesen bezárja a szellőzőnyílásokat, így a levegő nem a motortéren keresztül, hanem az autó mellett-alatt halad tovább.