2024 elején kerül majd a kereskedésekbe a Volkswagen Tiguan 3. generációja, de az idén őszre időzített világpremier előtt már megmutatta az új kompakt szabadidő-autót a gyár – igaz, álcázva. Az látszik, hogy az ID.4-eshez hasonlóan lágyan ívelt vonalakat használnak, változatlan tengelytávolság (2681 mm) mellett 32 mm-rel nyújtják meg a karosszériát, és a hírek szerint a 7 személyes Allspace változat nem kap közvetlen utódot – családi szabadidő-autóként a Tayron típus új generációját forgalmazzák majd. Az MQB Evo műszaki alap jóvoltából sokkal több kényelmi és biztonsági extra lesz elérhető, az 500 méteres hatótávolságú LED-mátrix fényszórótól kezdve a fűthető-szellőztethető masszázsülésekig.
Alacsonyabb felszereltségnél 12,9 colos képátlójú lesz a központi érintőképernyő, felár ellenében 15 colosat adnak; a műszeregység mindig 10,25 colos képátlójú monitor. A fel-a-fejjel kijelző már a szélvédőre vetíti a információkat, az opciós 4Motion összkerékhajtás vezérlésére külön kis érintőképernyő szolgál majd, ahonnan a terepprogramok is elérhetőek lesznek. A hajtásokat se részletezték, de az biztos, hogy a Volkswagen Tiguan is megkapja a továbbfejlesztett, több mint 100 km-es elektromos hatótávolsággal és 200-272 lóerő rendszerteljesítménnyel rendelkező plug-in hibrid hajtást, de TSI és TDI motorok is lesznek a kínálatban, várhatóan mind lágyhibrid rásegítéssel.