Korábban már láttunk álcázatlan képet a felfrissített Mercedes E-osztályról, meghívott újságírók már vezethették az új E 63 AMG változatot is Spanyolországban, amelynél a legnagyobb újdonság a 4Matic összkerékhajtás.
Amíg a normál Mercedesekben a nyomatékelosztás 30/70-70/30 arányban változhat, az E 63 AMG esetén 33/67 százalékos nyomatékelosztást választottak, ami minden körülmények között így marad. Ennek az oka az, hogy sokkal egyszerűbb központi differenciálművet alkalmaznak, aminek köszönhetően mindössze 22 kg-mal növekszik az autó tömege. Ezt a negatívumot bőven kárpótolja a négykerékhajtás miatt jobb hatékonysággal jut el a talajra a motorerő.
Azt azért még elárulták az AMG emberei, hogy a soron következő S 63 AMG hátsókerékhajtású marad. Az E-osztályt azoknak szánják, akik tényleg autózni akarnak a kocsival, az S-osztályt pedig leginkább reprezentálni veszik. A másik nagy változás, hogy az új AMG formavilág a felfrissített E-osztályon debütál, az eddiginél radikálisabb lesz az eltérés a hétköznapi változatokhoz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért