A Hyundai életében jelentős változást hoz az új i20-as kisautó soron következő modellváltása, hiszen ez az első olyan globális modell, amelyet nem csak Dél-Koreában fejlesztettek, hanem a cég indiai és brazil fejlesztőközpontjai is végig kivették a részüket a munkából, nem csak a kész terméket igazítják a helyi elvárásokhoz.
Amíg Európában még jelentősen álcázva futnak a kisautó-prototípusok, Indiában sikerült mindenféle álcázás nélkül lefényképezni az újdonságot. Jól láthatóan eltávolodik az aktuális, kerekded megjelenéstől a forma, az i30-as és i40-es apró modellfrissítéssel igazodik a Folyékony Szobrászat formavilág 2.0-s változatához, az i20-asnál azonban elkerülhetetlen a modellváltás.
Igyekeznek minden porcikájában sportosabbra venni a kisautó megjelenését, például a kémfotó tanulsága szerint a vastag C oszlopon fekete betéttel (fólia?) kötik össze az oldalsó és a hátsó ablakokat, ami közös vonás lesz az összes i20-asnál, a korábbi kémfotók tanúsága szerint azonban az európai modell nagyobb méretű hátsó lámpákat és jobban megformált csomagtérfedelet kap, miközben az orr ránézésre (talán a fényszóró betétje eltérő lesz) ugyanaz lesz a világ minden pontján.
Az európai modellnek már sikerült lefényképezni a belsejét is, a középkonzolt magasra helyezték és közel vitték a vezetőhöz – felár ellenében internet-hozzáférésre képes fejegység is elérhető lesz minden bizonnyal. Műszakilag nagy változás nem várható, a már régóta ígért 1,0 és 1,2 literes benzines turbómotorok csak nem akarnak megérkezni, de nem is lehet kizárni őket. Az európai Hyundai i20-ast a Párizsi Autószalonon leplezik le, az indiai modell várhatóan még a nyáron bemutatkozik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!