Nem túlzás azt mondani, hogy az itt látható DB11-es sikerén áll vagy bukik az Aston Martin sorsa, teljesen új a térváz, ami az alumínium mellett karbont is használ, alaposan átalakították a V12-es erőforrást is, aminek a lökettérfogatát 5,2 literre csökkentették és turbófeltöltőkkel látták el. Abból a szempontból is mérföldkő az újdonság, hogy ez az első olyan autója a briteknek, amely a Mercedessel közösen készül.

A kémfotók tanúsága szerint az elektromos rendszert (és valószínűleg a 9 fokozatú automatikus váltót) veszik át a német gyártótól, a prototípusok belsejében az S-osztály kapcsolóit és digitális műszeregységét használták; a végleges belsőben már nyoma se lesz a német párhuzamnak, az a burkolat alatti elemekre korlátozódik majd. Ennek a lépésnek köszönhetően az Aston Martin a legújabb fejlesztésű aktív biztonsági rendszereket, kommunikációs szolgáltatásokat tudja nyújtani.

Az alaposan átalakított, 5,2 literes, két turbóval is ellátott V12-es teljesítménye a hírek szerint kezdetben 600 lóerő lesz, később a különféle speciális modellekben a 700 lóerőt is elérik majd. Az ugyanerre az új fejlesztésű térvázra épülő Aston Martin belépőmodell már a Mercedes-AMG GT V8-as biturbóját kapja majd. Valamikor az év második felében indul majd az Aston Martin DB11 forgalmazása, a leleplezésre a Genfi Autószalonon kerül majd sor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!