Nem ez az első alkalom, hogy a Honda középmotoros roadstert készít, 1991-1996 között már kínáltak ilyet Beat néven – ez volt egyébként az utolsó autó, amelyre még halála előtt rábólintott Honda Soichiro, az autógyár alapítója. Most a tanulmánynak megfelelően S660 lesz az autó neve, és ez még csak a kezdet.
A névben szereplő szám a kei-kategóriás autók lökettérfogatára utal, a jogszabályoknak megfelelően 0,66 literes benzinmotor kerül az ülések mögé. Nem árulták még el a teljesítményt, de nem is kell, hiszen törvény korlátozza 64 lóerőre azt, igazán a saját tömeg és az ebből következő tömeg/teljesítmény arány alapján tudnánk sejteni, milyen fürge lesz az alkotás.
A lényeg egyébként az, hogy a Japánban várhatóan áprilisban a kereskedésekbe kerülő autó igen nagy valószínűséggel Európában is megvásárolható lesz majd úgy bő egy év múlva, és az amerikai forgalmazást se lehet kizárni. Azért meri külföldre vinni ezt az apró roadstert a Honda, mert hamarosan elkészülnek az 1,0 literes, háromhengeres turbómotorral, ami igen fürgévé teszi majd a csöpp autót – 110-140 lóerős teljesítményről van szó, előbbi a normál, utóbbi a Mugen változaté. Még a végén kiderül, hogy a Mazda MX-5 (és a Fiat 124 Spider) méltó ellenfelét látjuk ezeken a fényképeken.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!