Az 1978-ban alapított holland Donkervoort manufaktúra mostanáig a Lotus Super 7 alapon gyártott autókat, de egyszerűen a végére értek az ötvenes években konstruált műszaki alapban rejlő lehetőségeknek. Saját vékony falú acélcsöveket és karbon lemezeket tartalmazó alapot készítettek, ahol a karosszéria csavarodási merevségét megduplázták, miközben változatlan hajtáslánccal 800 kg alatt marad a saját tömeg. Talán a legfontosabb változás, hogy hosszában 10 centivel, széltében 8 centivel lett tágasabb az utastér, a kivehető tetőpanelekkel rendelkező (ezek tárolására van hely az autó hátuljában) targa-tető széria.
A fékteljesítményt 30%-kal megnövelték, pontosan 1,2 G-s lassulásra képes az acél féktárcsákkal és 4 dugattyús nyergeket használó AP Racing rendszerrel szerelt F22 – igaz, fékszervó nincs, tehát ehhez a lassuláshoz vádlira is szükség van. Az elöl 18, hátul 19 colos felnikre húzott Nankang abroncsokkal 2,15 G-s keresztgyorsulást ér el az autó, a felfüggesztés aktív, gombnyomásra 35 mm-rel lehet hidraulikusan megemelni a hasmagasságot az akadályok leküzdésének megkönnyítésére. Továbbra is a Győrben gyártott 2,5 literes 5 hengeres turbómotort használják 500 LE/640 Nm teljesítménnyel, a váltó 5 fokozatú, kézi kapcsolású. A 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 2,5 másodpercig tart, a csúcssebesség 290 km/óra.
A Donkervoort eredetileg csak 50 darab F22-est akart építeni, de mivel ezt a mennyiséget már előre értékesítették, ehhez hozzácsaptak még 25 darabot, hogy a most jelentkezőknek is legyen esélye az autóra. Az indulóár 245 000 euró, és bőven lehet extrákra költeni akár több tízezer eurót is, például a kormányszervo, a blokkolásgátló, a légkondicionáló is feláras tétel, a 6 pontos övekkel ellátott Recaro kagylóülést szériában adják.