Eredeti tervei szerint a Toyota 2013-ban indította volna az IQ városi miniautó akkumulátoros-elektromos változatának sorozatgyártását. Nos, a nemrég megfogalmazott terveket idő közben felülvizsgálták, és nagy szériás gyártás helyett mindössze egy nagyobb tesztflottát készítenek. Az ok: a mai elektromos autók hatótávolsága még nem elégíti ki a vásárlók igényeit, egyszerűen nem lenne sikeres a piacon az autó. De tesztelésre tökéletes, így 100 darabot készítenek belőle – Japánban és az USA-ban fogják értékesíteni.
Az autó egyébként elkészült, és nem egyszerűen arról van szó, hogy a belső égésű motort és annak tartozékait száműzték a kocsiból, de magát a karosszéria struktúráját is átalakították. A ma megvásárolható IQ-hoz képest sokkal több nagy szilárdságú acélt használnak az elektromos változathoz, aminek következtében mindössze 125 kg-mal nő a tömeg.
A 63 lóerő/163 Nm nyomatékú elektromotor az első kerekeket hajtja, a lítium-ion akkumulátor 12 kWh kapacitású – ennyi energiával a szabványos mérési ciklus szerint 85 km-t tud megtenni az elektromos IQ. A 100 km/órás tempót 14 másodperc alatt éri el, csúcssebessége 125 km/h. A Toyota azt ígéri, hogy normál konnektorról 3 óra alatt lehet feltölteni a telepet. Az új lökhárítók miatt 135 mm-rel nőtt az IQ EV hossza, de a 8,2 méteres átmérőjű fordulókör változatlan maradt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!