A sarkvidéki vadon legyőzésére alkották meg a Kamaz Arctic nevű teherautót, amelynek két változata lesz. A – a képeken-videókon látható – kiskerekű még épphogy közlekedhet közúton, de lesz belőle különösen kis talajnyomással bíró, 1 méter széles abroncsokkal szerelt változat is.
A megcélzott terepen a kormányzott kerék nem célszerű, ezért csuklóvázas kialakítást kapott a jármű, ami jelentősen csökkenti az úttalan-utakon mozgó jármű meghibásodásának esélyét. 50 km/h-s utazósebességet tud elérni a Kamaz Arctic, amelynek a 677 mm-es hasmagasságát a differenciálműveknél mérték, tehát tényleg ez a legalacsonyabb pontja a kerekek kivételével.
Ha netán elakadna a Kamaz Arctic, akkor sincs gond, hiszen a vezetőfülke mögötti lakóteret úgy rendezték be és látták el ellátmánnyal, hogy ott három napig kihúzhatja a személyzet, amíg a segítség megérkezik. A fűtést egyébként -60 °C-ra méretezték, és hogy ne unatkozzanak a pilóták, műholdas kapcsolattal még internetezhetnek is.
Az első prototípust éles körülmények között fogják tesztelni Jakutföldön, a tervek szerint most megindul a második – már 8×8-as kialakítású – Kamaz Arctic prototípus építése, amely szintén csatlakozik majd társához a sarkvidéken, a tervek szerint 2020-ban indul majd be a sorozatgyártás. Megrendelőként olaj- és gázkitermelő társaságokra, illetve fegyveres erőkre számít a gyár.