Teljesen új alapot fejlesztettek a Toyota Hiace haszonjármű hatodik generációjának, elöl hosszában beépített motorral és hátsókerékhajtással. Jelentős a méretnövekedés, a hossz közel 60, a szélesség 25,5 centivel növekedett az elődhöz képest; a normál modell 5265 mm hosszú, 1950 mm széles és 1990 mm magas, míg a hosszú/magastetős kivitel 5915 mm hosszú, 1950 mm széles és 2280 mm magas.
A hátsó laprugók 20 centivel hosszabbak a korábbinál, a fordulókört a 64/75 centivel hosszabb tengelytávolság ellenére 13,8 méterre csökkentették azzal, hogy az első kerekeket immár 45°-os szögben lehet elfordítani. A személyszállító változatból rögtön kétféle van, a Tourism illetve Commuter, előbbiben kicsit több a kényeztető felszerelés és a hely (11-14 személyes), utóbbi pedig iránytaxinak szánt strapabíró utasteret kap (12-17 személyes).
Javítottak a biztonságon is, az elöl középen ülőnek is van légzsákja, illetve azt említették, hogy ötcsillagos EuroNCAP-minősítést akarnak szerezni az új modellel – arról nincs hír, hogy nálunk is forgalmaznák az új haszonjárművet. A műszaki részletekről annyit árultak el, hogy alaphelyzetben a Landcruiserből ismert 2,8 literes dízelt kapja a Hiace, amelyet a 3,5 literes V6-os benzinesre lehet cserélni, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus lehet.