Olyan sok dologgal foglalkozott a Tesla Motors az utóbbi időben, hogy a még 2012-ben tanulmányként előrejelzett Model X nevű szabadidő-autó fejlesztése a tervezettnél tovább tartott, csak most mutatkozott be a sorozatgyártású változat, aminek a megjelenése vajmi keveset változott az eltelt három év során.
Nem terepjárónak, inkább egyterűnek tűnik az autó, a karosszéria különlegessége az Európában az előző generációs Astra óta ismert, és azóta több egyterűnél is használt messze hátrahúzott szélvédő és a tény, hogy a második-harmadik üléssorhoz hozzáférést felfelé nyíló ajtók teszik lehetővé. Ez látványos megoldás, de kérdés, hogy az európai szokás szerint 2 méteres belmagasságú (mínusz tűzivíz-vezeték, satöbbi) teremgarázsokban lesz-e elég hely ezek feltárulásához? Oké, hogy nem nagyon nyúlik oldalra a szerkezet, de fölfelé ránézésre sok helyet igényel; a sérülések elkerülése végett az ajtókban több radaros érzékelő is figyeli az akadályokat.
A vezetőajtónál annyi extrát találtak ki, hogy az automatikusan feltárul, ha a jeladóval a zsebében közelít hozzá az ember – természetesen itt is van radaros védelem -, és gombnyomásra csukódik a szerkezet, ha lusta lenne behúzni azt az ember. A légkondiconálónál „Bio-fegyver elleni védelem” is választható, ez nem más, mint egy olyan szűrőrendszer, ami a baktériumokat és a vírusokat is képes megfogni. Arra nem tér ki a sajtóközlemény, hogy mi van például az allergénekkel, az allergiát kiváltó anyagokkal, amelyek a levegőben szálló porszemekhez tapadva szoktak „utazni”.
A három üléssorban összesen 7 ülés van, újdonság a Model S-hez képest, hogy a két hátsó pótülés immár menetirányba néz. Elöl és hátul is van csomagtér, és legalábbis a forgalmazás kezdetkor csak kétmotoros, azaz virtuális összkerékhajtású változatban lesz elérhető. A 90D alapmodellben elöl hátul egy-egy 259 lóerő teljesítményű villanymotor hajt, a P90D esetén elöl 259 lóerős, hátul 503 lóerős villanymotorra bízták a hajtást; a Model S kapcsán felmerült kétségek miatt rendszerteljesítményt nem közöltek. Ellenben a gyorsulásokat igen, az alapmodell 4,8 másodperc alatt képes elérni a 96 km/órás tempót, a P90D alaphelyzetben 3,8 másodperces sprintet tud, a Ludicrous üzemmód aktiválása esetén ez 3,2 másodpercre rövidül. Az alapmodellre a szabványos fogyasztási ciklus alapján 413 km-es hatótávolságot mondanak, a P90D-nél ez 402 km-re rövidül. Kaliforniában már megvásárolható a Tesla Model X, az alapár nem ismert, de a P90D Signature Series nyitó limitált szériájáért 132 000 dollárt kell fizetni, a Ludicrous csomag felára 10 000 dollár.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!