Nem az újkori Mercedes S-osztály Pullman utódjának tekinthető a legújabb, ilyen névre hallgató nyújtott limuzin, sokkal inkább a műfajt Stuttgartban meghonosító 600-as típus volt a példakép. Nem véletlenül, a manapság legendás – értsd drága – luxusautó fél évszázaddal ezelőtt mutatkozott be, és ezt választották a megemlékezés méltó módjának.
Hat ajtó híján nincs akkor nyújtás se a karosszériában, igaz még így is 6499 mm-re nyújtózkodik a felépítmény, de ennél sokkal fontosabb változás, hogy a tető is 10 centivel magasabban húzódik, ami minden S-osztály – beleértve a Maybachot is – legtágasabb fejterét ereményezi. A 4418 mm-es tengelytávolság megnehezíti ugyan a manőverezést, de annál több ideje lesz majd azt a luxust élveznie a tulajdonosnak, amelyet csak el tud képzelni – ebben az árkategóriában már tényleg csak a pénztárca és nem az ízlés dönti el, milyen extrákat kér az ember.
Kétféle hátsó kialakítást kínál a Mercedes, alaphelyzetben négy ülés található itt (tárgyalások), de kérhető két darab hatalmas fotel, amelyek gombnyomásra kényelmes fekhellyé változnak. Érdekes módon a 18,5 colos képátlójú monitort úgy helyezik el, hogy azt csak a menetirányba néző utasok láthatják, hiszen az a vezetőfülke válaszfalából bújik elő. Szintén ez utóbbiaknak szólnak a tetőbe épített analóg műszerek, amelyeken a külső hőmérsékletről, a sebességről és az időről tájékozódhatnak. Csak az 530 lóerő teljesítményű, V12-es biturbóval és hátsókeréhajtással kínálják a Pullman-t, amelynek első példányait 2016 elején vehetik majd át a megrendelők. Az extralistán természetesen megtalálható lesz a páncélozás is, mert a Mercedes a visszatérő vásárlókban bízik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!