Már a fejlesztés elején megvizsgálta a GT86-os fejlesztésén dolgozó mérnökcsoport a négyajtós illetve a kombi változat lehetőségét, de amikor a cégvezetés tudomást szerzett erről, utasították Tetsuya Tada főmérnököt, hogy koncentráljanak az akkor még a fejlesztés alatt lévő kupéra. Nem merült teljesen feledésbe a terv, egy SUV-körítésű tanulmány erejéig felelevenítették a dolgot. A mostani Shooting Brake új ötleten alapul.
A Toyota ausztráliai fejlesztőközpontjában dolgozó formatervezők készítették el a terveket, illetve meg is építettéké az 1:4 méretarányú agyagmodellt is. Ez annyira megtetszett Tetsuya Tadának, hogy személyesen választotta ki azt a négy munkatársát, akik aztán a valóságban is megépítették a kombit. Ez annyiból könnyen ment, hogy az eredeti fejlesztéskor úgy tervezték meg a vázszerkezetet, hogy később azt lehet módosítani – például roadsterré alakítják azt.
Alapos munkát végeztek a japán központban, hiszen a módosított karosszériájú járművel még próbaköröket is futottak a gyári tesztpályán annak érdekében, hogy kiderítsék: romlanak-e a menettulajdonságok azáltal, hogy átalakul a teherviselő struktúra hátul. A hírek szerint nem. Azonban ennek ellenére a Toyota erélyesen cáfolja, hogy szó lenne a sorozatgyártásról. Szigorúan csak tanulmány a GT86 Shooting Brake, amely ugyan megnyerte a mérnökök tetszését, de az üzleti elemzések szerint nem hozna pénzt, úgyhogy nem foglalkoznak vele.
Amúgy jelenleg nem unatkoznak a Toyota GT86-osért felelős mérnökei, hiszen a BMW-vel kötött stratégiai megállapodás keretében annak a lehetőségét is vizsgálják, hogyan tudnák közös nevezőre hozni a japán és a német cég sportkocsi-projektjeit.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!