Az első, működőképes prototípussal még 2012-ben állt elő a holland Vencer manufaktúra, az eltelt két évben pedig annyit fejlesztettek a konstrukción, hogy nyugodtan kijelenthetjük: teljesen új autóról beszélhetünk a 2015-től megvásárolható Sarthe esetén.
Először is sokat alakítottak a megjelenésen, ami sokkal karakteresebb lett a korábbinál. A vázhoz is minden bizonnyal hozzányúltak, hiszen az akkori 1490 kg helyett mindössze 1390 kg a saját tömeg – ez feltankolt, folyadékokkal feltöltött autóra vonatkozik. A legfontosabb változás azonban mindenképpen az, hogy a 6,2 literes LS3-as GM small-block V8-astól megszabadultak, a motortérben immár egy 6,3 literes, kompresszoros V8-as dolgozik, azaz 436 helyett 622 lóerőnek parancsol a gázpedál.
A 100 km/órás tempót 3,6 másodperc alatt éri el a kupé, csúcssebessége 338 km/óra. De városban se jön zavarba a Sarthe, hiszen a fekvőrendőr-leküzdő lift-funkció itt mind a négy kerékre hat, szemben az olaszok által favorizált első tengely emeléssel. A vezethetőségről annyit mondanak, hogy nem kíván annyira határozott kezet, mint mondjuk egy Gumpert Apollo vezetése; ez mondjuk nagyjából 2 tucatnyi embernek jelent viszonyítási alapot.
Havi egy autó legyártására rendezkedett be a Vencer manufaktúra, az első ügyfélautó novemberben készül el, és a szokásos tesztelést követően még karácsony előtt átadják tulajdonosának. A Sarthe alapára 270 822 euró adók és egyéb költségek nélkül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!