Először kerültek bele akkumulátoros-elektromos autók az ADAC megbízhatósági jelentésébe, mert most érték el az első típusok a statisztika szempontjából szükséges megfelelően nagy minta-méretet – a 2020-as évtől számolva 2 év alatt legalább 7000 darab forgalomba helyezés. Ennek a kitételnek a BMW i3, a Renault Zoe, a Tesla Model3 és a Volkswagen ID.3-as felelt meg. A megfelelő kategóriában az élen van a villanyautók megbízhatósága, de ebbe olyan tényezők is beleszámítanak, hogy például fizikai gyújtáskapcsoló híján sokkal kevesebb a probléma a kulccsokkal, illetve az alacsonyabb futásteljesítmény okán (12 000 km, kontra a belső égésű motorral szerelt autók évi 20 300 km-ével) az abroncsokkal is kevesebb a használatból adódó probléma.
A legjelentősebb hibaok továbbra is az akkumulátor, de annak 43,2%-os vezető pozíciója 3%-os csökkentést jelent, 17,4%-kal a motor következik, majd 10,6%-kal az elektronika. Az akkumulátor-problémák (12V-os indítóakkumulátor) egyforma mértékben okoztak gondot a belső égésű motorral szerelt és a villanyautók tulajdonosainak. Az ADAC 2023-as megbízhatósági jelentésében a 3-10 éves autók közül 20 márka 155 típusát vizsgálták a sárga angyalok bevetései alapján, részletesebb adatokat az ADAC weboldalán lehet német nyelven találni.