Ránézésre nem sokat változott a Phantom megjelenése, mégis, a Giles Taylor vezetésével dolgozó formatervező-csapat az utolsó csavarig új formát készített. A hűtőrács meredekebben áll, a kocsi orrát díszítő Emily-szobor pedig magasabban van az eddiginél, tehát jobban látható az utastérből, a LED-es technológiájú fényszórók akár több, mint 600 méterre is képesek világítani.
A hűtőrács kézzel polírozott rozsdamentes acél, és az innen induló és a szélvédőhöz futó díszcsík is ilyen. Az oldalsó, az A oszlop tövétől a hátsó oldalablakot is magába foglaló díszelem a legnagyobb, kézzel polírozott rozsdamentes acél alkatrész, amit az autóiparban használnak. Az EWB nevű nyújtott tengelytávolságú változatot onnan lehet felismerni, hogy annál a küszöb is kap egy ilyen acél borítást. Egymással szembe nyílnak az ajtók, újdonság, hogy nem kell becsukni az ajtót, a sofőr vagy a londíner megérinti a kilincsen a gombot, és az ajtó magától – zajmentesen – becsukódik. Természetesen belülről is lehet vezérelni mind a négy ajtót.
Belül addig rejtve maradnak a technikai elemek, amíg nincs szükség rájuk, ahogy eddig, a központi kezelőszerv ezentúl is az első ülések közötti könyöklőből hajtható elő, a központi kijelző és a hátsó ülésekről élvezhető szórakoztatórendszer monitorai is díszbetét mögött rejtőznek. Az eddigi legnagyobb méretű csillagos égbolt-mennyezetet építik be. Az ülések komfortszintjén úgy javítottak, hogy az eddig a könyöklőn lévő vezérlőkapcsolókat jobban elérhető és jobban látható helyre helyezték át, új elem, hogy már gombnyomásra ággyá alakuló hátsó ülés is választható. A középkonzolban lévő hűtőt a vásárló kívánságának megfelelően whiskysüveg, pezsgőspalack és poharak vagy bor-dekantáló fogadására készítik fel, de egyszerű hűtődoboz is kérhető.
Az összes kapcsoló fémből vagy üvegből készül, az egyedüli műanyag, amivel az ember kapcsolatba kerül, a központi kezelőszerv felülete, ahol kézzel lehet írni. A vetített műszeregység grafikája fix, hiszen krómgyűrűket helyeznek el az edzett üvegen, amelyek a virtuális órákat keretezik. Azért híja a gyár Galériának az új műszerfalat, mert az anyósülés előtti részen műalkotásokat lehet elhelyezni, tehát az egyszerű fabetét helyett kérhetőek igazi művészek által készített „szobrok”, akár a megrendelő kedvenc alkotójával is felveszi a kapcsolatot a gyár, de természetesen általuk kiválasztott művészeket is lehet választani. 3D-s hatású felület, olajfestmény, porcelánrózsák – a lehetőségek száma végtelen, a határt a műszerfal mérete jelenti.
Itt debütál a kifejezetten a Rolls-Royce számára kifejlesztett alumínium térváz, tehát a jövőben lemond az önhordó karosszéria alkalmazásáról a márka. Az új alap 30 százalékkal merevebb az előző Phantom térvázánál, méret és technológia tekintetében úgy alakítható, hogy az összes jövőbeli Rolls-Royce számára alkalmas, tehát összkerékhajtás és elektromos hajtás/akkumulátor-telep elhelyezése is megoldható. Új fejlesztésű a kettős keresztlengőkaros első- és az 5 lengőkaros hátsó felfüggesztés, alapáron adják az összkerék-kormányzást. A jobb merevség a továbbfejlesztett légrugózással együtt még kényelmesebb utazást tesz lehetővé, alapáron adják az útfelületet kamerával figyelő, a kerekeket szükség szerint megemelő- vagy süllyesztő rendszert, kevesebb a vibráció és csendesebb lett az utastér.
100 km/h-nál haladva 10 százalékkal csökkent a zajszint, a tesztelés során a mérnökök először is azt ellenőrizték, hogy rendesen működnek-e a mérőműszereik, olyan kis értékeket regisztráltak. Ebben persze az is benne van, hogy összesen 130 kg tömegű zajszigetelő-anyagot építenek minden egyes példányba, és a padlónál és a tűzfalnál – ahonnan a legtöbb zaj érkezik – dupla lemezelést alkalmaztak, az üreget habbal töltik meg. A kifejezetten a Phantomhoz fejlesztett abroncsoknál is a csendesség volt a fő szempont, 9 decibellel csökkent ezek gördülési zaja.
Teljesen új fejlesztésű a 6,75 literes lökettérfogatú V12-es biturbó, a maximális nyomaték 900 Nm, amelyet már 1700/perces fordulaton tud a blokk, a maximális teljesítmény 563 lóerő. A váltó nyolcfokozatú automatikus egység, amely a kapcsolásnál a navigációt is figyelembe veszi, tehát emelkedőn hamarabb visszakapcsol, hogy ne erőlködjön a motor. Az autó elektromos rendszerével kapcsolatban csak annyit mondanak, hogy az a legnagyobb és legbonyolultabb kábelkorbács, amit a BMW konszern készít, természetesen az összes vezetéstámogató rendszer ott van a fedélzeten, és a jövőbeli bővítés lehetősége is adott.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!