Manapság a gyártók igyekeznek elnyújtani a modellciklusokat, de a Rolls-Royce Phantom VII-es a maga 13 évével nem csak a luxuskategória korelnöke, de kevés kivételtől eltekintve – nem ér a Lada Taiga/Niva/4×4 nyomába a brit luxuscirkáló – igazi matuzsálem. Persze az évek során folyamatosan frissen tartották a technikát, de nem tudják tovább ódázni a modellváltást.
Elsőként a kétajtós változatok, tehát a Drophead Coupé és a Coupé búcsúzik, egy 50 darabos Zenith Collection nevű szériával. Ezt nehéz egyébként pontosabban meghatározni, hiszen tulajdonképpen csak egy igazolást kap a megrendelő arról, hogy az utolsó 50 darab közül származik az autója. Szokás szerint olyan külső-belső kialakítást kérhet, amilyet csak akar, nincsenek külön ide fenntartott színek vagy belső hangulatok.
Mindössze néhány extrát adnak alapáron, úgymint humidor a műszerfalon a szivar számára, pezsgőtartó hűtő a csomagtérben, a felszolgáláshoz különleges felületet kapott a raktérfedél lenyitható része, amely kényelmes padként funkcionál. Az ajtók peremét lezáró rozsdamentes betétek intarziát kapnak, egyedi (az autó készülésekor a gyár felett látható égbolt) mintát kap a LED-ekkel teleszórt tetőkárpit a kupé esetén.
Egyébként aki most jelentkezne a Zenith Collection egy-egy darabjáért, már elkésett, a gyár képviselői ugyanis a visszatérő ügyfeleknek már a bejelentés előtt szóltak, és így már az összes példányt előre értékesítették. A gyártás még hátravan, hiszen sok esetben még nem döntötték el a megrendelők, milyen autót is kérnek. Egyelőre egyébként nem kap utódot a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé és Coupé, a modellváltást követően a limuzin mellé a Cunningham kódnéven fejlesztett szabadidő-autó érkezik; pár évig a Wraith és Dawn modelleket kínálják a vásárlóknak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!