Amíg a Subaru Impreza WRX megkapta az új, 2,0 literes blokkot, a Detroiti Autószalonon leleplezett Impreza WRX STi esetén maradt a 2,5 literes négyhengeres boxer. Még a teljesítmény se változott, 305 lóerő/393 Nm áll a sofőr rendelkezésére.
Csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval érhető el az STi, az elektronikus vezérlésű központi differenciálzár üzemmódját a sofőr választhatja meg (Intelligent, Sport és Sport Sharp, a választás az e-gáz reakcióra is kihat), a nyomatékelosztás 41:59 százalék az első/hátsó tengely között. Az elektronikus menetstabilizáló új funkciója az alulkormányzottság ellen hat.
Minden idők egyik legméretesebb hátsó szárnyának helyet kellett találni, ezért csak lépcsős hátú befejezéssel készül ez alkalommal a legkeményebb Impreza. A nagyobb tengelytávolság tempós haladáskor javítja a stabilitást – bár a 2,5 centis bővülés által jelentett javulást inkább csak WRC tempóban földutakon autózó pilóták élvezik majd. A felépítmény merevebb a korábbinál, ami minden körülmények között érezhető változást jelent a gyár elmondása szerint.
Az Egyesült Államokban egy 1000 darabos Launch Edition-nel indul a Subaru Impreza WRX STi forgalmazása, ezek az autók a jellegzetes WR kék színű karosszériával és aranyszínű 18 colos BBS felnikkel jönnek. Az árakat még nem árulták el.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!