Néhány nappal ezelőtt már megismerhettük az MEB alapra felépített új kisautó-generációs első tagját a lendületes vonalvezetésű Cupra UrbanRebel tanulmány jóvoltából, a most bemutatott Volkswagen ID.Life józanabb és szabadidő-autósabb megjelenéssel igyekszik a fiatal vásárlók kedvében járni. No meg a vászonként is használható szélvédővel, amelyet az ággyá alakítható ülésekről lehet látni, így filmnézésre és videójátékozásra (autós szimulátornál a kormánykereket és a pedálokat használva lehet vezetni) is lehet használni a fedélzeti rendszert – abba meg jobb, ha nem gondolnak bele a szülők, hogy mit lehet még csinálni a 2 méter hosszú ágyban…
Sokat változik még majd a karosszéria, várhatóan rendes lámpákat kap, és minden bizonnyal teljesen zárt lesz. Az ID.Life tanulmány érdekessége, hogy a motortér és az utastér felett is újrahasznosított PET palackokból készített szövetborítás van, amelyet eltávolítva lehet hozzáférni a technikához illetve lehet kabrióvá alakítani az autót. Az utastérben valódi fát használnak, ez megújuló anyag, a kárpit fenntartható forrásból származó mikroszálas műbársony. Alapvetően szórakoztatóelektronikai berendezésekre gondoltak, amikor megvalósították a 230V-os konnektort, igaz annak 16 amperes kimenő teljesítményével akár másik villanyautót is lehet tölteni szükség esetén.
A ma is használt MEB építőkészletet annyiban módosítják a kisautók számára, hogy annál előre kerül a hajtómotor, a Volkswagen ID.Life esetén egy 234 lóerő csúcsteljesítményű darab, ami 6,9 másodperces 0-100 km/óra sprintet tesz lehetővé. Az akkumulátor meglepően nagy, 57 kWh kapacitású, és a WLTP-módszer szerint 400 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. A Volkswagen 2025-ben fogja piacra dobni az ID.Life szériaváltozatát, indulóárnak 20 ezer eurót jelöltek meg, ez nagyjából annyi, mint a márka aktuális olcsó villanyautója, az e-up! – ez jelenleg a chiphiány miatt hiányzik a kínálatból.