A legmeglepőbb dolog a kínai Hongqi, azaz Vörös Zászló autógyár LS5-ös típusával kapcsolatban, hogy annak gyári kódja P504-es, miközben biztosak lehetünk abban, hogy semmi köze a Peugeot legendás típusához. Ráadásul a franciák még csak áttételes kapcsolatba se állnak a First Automobile Works cégcsoporton belül létező prémiummárkával.
Meg úgy a valósággal általában, hiszen elsősorban állami megrendelésre készítik majd ezt az óriási méretű járművet, amelyet a piaci kereslettől függetlenül fognak kínálni. Nyoma sincs semmiféle divatos részletnek a karosszérián, épp csak a nyolcvanas években megszokottnál kicsit jobban kerekítették le a sarkokat. Finomkodni nem kell, ennek az autónak az a célja, hogy abban a társadalomban, ahol mindenki egyenlő, kifejezze, hogy vannak egyenlőbbek.
Akiknek egy 5198 mm hosszú, 2098 mm széles, 1890 mm magas, 3060 mm tengelytávolságú terepjáró jut osztályrészül, amelyet egy teljesen alumínium, 4,0 literes V8-as biturbó-erőforrás (a legtöbben a Győrben gyártott Audi-blokkra tippelnek, de nincs hivatalos megerősítés) mozgat 381 LE/530 Nm teljesítménnyel. A 2850 kg-os saját tömeg mellett mindez 8,1 másodperces 100-as sprintre és 220 km/h-s csúcssebességre elég. A Hongqi LS5 forgalmazása még az idén megkezdődik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!