A Guangzhoui Autószalonon leplezik majd le a Geely márka eddigi legnagyobb és legtöbb luxussal felszerelt autóját, az Emgrand GC9-est. Erről azt kell tudni, hogy a lemezek alatt a még aktuális Volvo S80-as padlója rejtőzik, és annak a Peter Horbury-nek az irányításával készült a forma, aki a svéd márkától 2011 végén lépett előre a ranglétrán az anyacéghez vezető formatervezőként.
A látszattal ellentétben nem ötajtós a jármű, épp csak a kupésan ívelő tetővonalat vitték olyan magasan, hogy még a második sorban is bőven legyen fejtér. Ez elsősorban sofőrös limuzin, amit jól jelez, hogy a jobb első ülés elektromos állításának kapcsolói a támlán, bal oldalon helyezkednek el, hogy a hátul utazó – vagy épp kívánságára a sofőr – előre tudja tolni az anyósülést. Az egyedüli ismerős elem az egyébként Kínában nem forgalmazott, ötajtós Clio hátsó lámpa.
A tengelytávolság 2,85 méter, a karosszéria teljes hossza 4,96 méteres, úgyhogy tekintélyből nem lesz hiány. Noha a padló a Volvótól jön, a technika már nem. Az alapváltozatba egy 2,4 literes, négyhengeres benzines kerül (160 LE/210 Nm), a következő lépcső az 1,8 literes turbómotor (180 LE/285 Nm), és a kínálatot egy 3,5 literes V6-os (270 LE/345 Nm) koronázza meg. Mindhez hatfokozatú automatikus váltó csatlakozik. A Geely Emgrand GC9-est csak Kínában fogják forgalmazni, 2015 elején indul az értékesítés, az árak még nem ismertek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!