Nem segít a villanyautó terjedésének, hogy világszerte eltérő szabványú töltőberendezéseket telepítenek, a Tesla saját rendszert használ, a japán gyártók (és a velük e téren szorosan együttműködő francia konszernek) a Chademo szabványt támogatják, és aztán ott van a német ipar által favorizált CCS.

A Combined Charging System egy- és háromfázisú váltóáram, illetve egyenáramos töltési lehetőséget is kínál, jelenleg 43 kW a maximális teljesítmény, de elméletileg 200-300 kW is megvalósítható lesz – jelenleg nincs olyan villanyautó, amely képes lenne ilyen töltési teljesítmény felvételére. Ezt a rendszert jelenleg a következő cégek támogatják: ABB, Audi, BMW, Daimler, Ford, Menneckes Stecker, Opel, Phoenix Contact E-Mobility, Porsche, TÜV Süd, Volkswagen. Ezekhez csatlakozott most a Volvo, amely rögtön az egész világot felszólította arra, hogy egységesítsék a töltési rendszereket. A svédek az SPA-építőkészletre átállással egyszerre vezetik be a hálózatról tölthető hibrid hajtást az összes modellsorozatban, és akkumulátoros-elektromos autókat is piacra fognak dobni. Nagy segítség lenne a számukra a világszerte egységes megoldás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!