Még az egyedi Rolls-Royce-ok világában is hosszúnak számít az a 4 év, amennyibe a Phantom Syntopia megépítése tartott, aminek oka, hogy a kivitelezéshez új megoldásokat kellett kifejleszteni, hogy a víz hullámzásának illúzióját az egyébként statikus megoldásokkal visszaadják. A holland Iris van Herpen divattervező ötletéről van szó, aki a 2018-as kollekciójához használt „a természet utánzása” mottót vették alapul a nyújtott tengelytávolságú Phantom átépítéséhez.
A Liquid Noir fantázianevű fényezés a napfénytől függően kék, lila, rózsaszín vagy arany színben csillog, amit úgy értek el, hogy a fekete fényezés fölé kerülő lakkrétegbe különleges csillámokat helyeztek el. A kívánt, egyenletes csillogás eléréséhez szükséges fényezési eljárás kifejlesztése több hónapot és 3000 munkaórát vett igénybe, a motorháztetőn hullámformában rendezték el a csillámokat.
Az utastérben szürke bőrrel kárpitozták az első, különösen csillogó selyemmel a hátsó üléseket, de az igazi munka a tetőkárpitban van, amelynek elkészítése 700 munkaórát vett igénybe. Először is több mint 1000 bőr közül kiválasztották a hibátlan darabot, amelyet ráragasztottak egy csillogó nylonszövetre, majd kézzel megfelelő vágásokkal láthatóvá tették ezt az alapot, és ehhez 162 üvegszirmot is párosítottak – utóbbit 300 munkaóra alatt helyezte fel az Iris van Herpen műhelyéből érkező szakember –, és a „csillagos égbolt” elrendezését is módosították, illetve az képes a víz hullámzását idéző módon pulzálva világítani.
Természetesen a műszerfalon lévő Galériában is a víz hullámzása jelenik meg a 60 munkaóra alatt, 85 üvegszirom elrendezésével és több réteg lakkon belül különböző mintában elrendezett csillámok segítségével elkészített műalkotáson. Utóbbi elkészítése 3 hónapot vett igénybe a sok próba miatt, mire kitapasztalták, hogy a legjobb látványt az első réteg lakkba kevert 0,9% üvegpor, a második réteg lakkba kevert 1,4% csillám adja. De nem csak a látvány egyedi, külön parfümöt is fejlesztettek a Rolls-Royce Phantom Syntopia számára, amelyet a fejtámlába rejtett adagoló bocsát ki, így annak illata nem teríti be a teljes utasteret, de az utasok számára jól érzékelhető. A parfümadagoló kifejlesztése 2 évet vett igénybe, az megbízhatóan működik minden hőmérsékleti körülmény mellett.