Több mint húszféle, statikus és dinamikus vizsgálatnak kell megfelelnie egy-egy FIA által elfogadott, azaz homologizált bukókeretnek, egészen mostanáig acélcsövekből készítették ezeket. A Lamborghini az első autógyártó, akinek sikerült szénszálerősítésű műanyaggal is megfelelnie a teszteken; pont azzal az Essenza SCV12 nevű autóval, ami nem versenyautó, hanem azért készül, hogy a tulajdonosaik pályanapokon élvezhessék a magányos száguldást…
Az egész karbonvázat át kellett alakítani annak érdekében, hogy az FIA teszteken átmenjen a karbon védőcella, több helyen megerősítették a csatlakozásokat, habbal töltötték meg az üregeket. Az ajtókba is karbonból sütött oldalütközés esetén védelmet nyújtó elemek kerültek, a vezető és utasa FIA-homológ OMP kagylóülésben foglalhatnak helyet, amelyek tartóját szintén a Lamborghini mérnökei készítik karbonból, az utcai autóhoz képest alacsonyabb az ülésmagasság.
A továbbra is acél bukókeretet használó Huracán GT3 EVO versenyautóhoz képest 20%-kal nagyobb a csavarodási merevsége az Essenza SCV12 karosszériájának, amelynél szerkezeti tartóelemként építik be a váltót. Az igazi előnyt az jelenti, hogy a karbon védőcella sokkal könnyebb. Az se utolsó szempont, hogy a belső tér is tágasabb, gyakorlatilag az utcai autóéval megegyező nem csak a rendelkezésre álló hely, de az ajtónyílás méretét se korlátozzák merevítések. A mindössze 20 példányban készülő Lamborghini Essenza SCV12 első példányait áprilisban szállították le, június végén rendezik meg az első dedikált pályanapot, ahol aztán kipróbálhatják autójuk tudását a szerencsések.