Steve Nichols a McLaren F1 istállónál dolgozott mérnökként, ő irányította minden idők legsikeresebb versenyautójának fejlesztését – az MP4/4-es az 1988-as szezonban 16 versenyből 15-öt megnyert, Ayrton Senna és Alain Prost voltak a pilóták. Nyugdíj helyett valami izgalmasabb elfoglaltságot keresett magának, ezért elkezdte a legelső McLaren versenyautó, a Can-Am sorozat számára kifejlesztett M1A újragondolását.
A klasszikus megjelenést a legmodernebb technológiával ötvözi a Nichols N1a, karbon-alumínium váz az alap, a külső burkolat karbon, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros független felfüggesztést használnak, modern fékrendszerrel. Alapesetben a GM 6,2 literes szívómotorját adják 460 lóerővel, ezt 520 lóerőre is fel tudják húzni, opciós a 7,0 literes blokk 650 lóerővel, a váltó minden esetben 6 fokozatú, kézi kapcsolású, a váltógomb pedig megegyezik azzal, amit Senna használt anno az F1-es versenyautójában. Minden folyadékkal feltöltve 900 kg alatt marad a saját tömeg, szóval egyedülálló vezetési élményt ígér a Nichols N1a, amelynek első példányait még az idén átvehetik majd a vásárlók.