Meg vannak számlálva a Holden nagy méretű, hátsókerékhajtású autójának napjai, de ez nem jelenti azt, hogy szép csöndben múlik ki az ausztrál autóipar egyik ékköve. Például az itt látható Holden HSV GTS Maloo elnevezésű pickup a világ legerősebb teherautója.
Ennek elérése nem volt túlságosan bonyolult feladat, a motortérben található 6,2 literes V8-asra egy kompresszort szereltek, és máris megvolt az 576 lóerő, a maximális nyomaték 740 Nm. Nem azért van szükség ekkora teljesítményre, mert nagy a teherbírás, sokkal inkább – a kontinensen egyébként drákói szigorral büntetett – örömautózás céljából.
Erre a legjobb bizonyíték az elektronikus menetstabilizáló hangolása, ami alulkormányzottság érzékelése esetén nem csak az ívbelső hátsó kerék fékezésével próbálja befordítani a kanyarba a pickupot, de ilyenkor az okos hátsó differenciálműnek köszönhetően az ívkülső kerékre több nyomatékot irányít át. Nem árt vigyázni a kanyarban történő gázadással.
Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval adják a Holden Special Vehicles utolsó teherautóját, de automatikus váltó is kérhető. Ekkora teljesítménynél magától értetődő, hogy a fékeket se hagyták változatlanul, az AP szállítja az elöl 6-, hátul 2 dugattyús nyergekkel operáló rendszert. Sietnie kell annak, aki akar magának egy közel 600 lóerős pickupot, hiszen mindössze 250 darabot készítenek majd a Holden HSV GTS Maloo-ból. Ebből 240 a hazai piacon kerül értékesítésre, 10 darabot pedig Új-Zélandon értékesítenek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!