Nem jelent meglepetést a Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid megjelenése, hiszen csak annyi történt, hogy a korábban a limuzinhoz választható hajtásláncot elérhetővé tették a kombi(nak mondott) karosszériában is. Az eleve ötajtós kialakítás és a ledönthető hátsó támlák miatt nem kellett újratervezni az akkumulátornak és a teljesítményelektronikának a helyét, azok továbbra is a csomagtérpadló alatt helyezkednek el – ezért is csak 423-1295 literes a csomagtér. És ebből még lejön a töltőkábelt tartó, repülőgépeken használatos kézipoggyász méretű zsák is.
A motortérben a 4,0 literes V8-as biturbó helyezkedik el 550 LE/750 Nm teljesítménnyel, a nyolc fokozatú dupla kuplungos váltóba építik be a 136 LE/400 Nm teljesítményű villanymotort, a kettő együtt pedig 680 LE/850 Nm-es rendszerteljesítményt eredményez. A váltó miatt húzták meg itt a határt, annak nyomatéktartománya a +850 és a -400 Nm közötti – utóbbi azt jelenti, hogy ekkora erővel tud energiát közvetíteni a villanymotor felé, amely aztán a 14 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorba tölti azt. Elméletileg 49 km-es az elektromos hatótávolság, tehát a zöld rendszám előnyeit is élvezheti a tulajdonos – a lehengerlő teljesítmény mellett –, a töltési idő 2,4-6 óra konnektortól függően.
Rajtautomatikával indulva 3,4 másodperces 0-100 km/h és 11,9 másodperces 0-200 km/h sprintet ígérnek, a végsebesség 310 km/h, és az európai szabványos ciklus alapján 3,0 l/100 km a fogyasztás. A gyakorlatban ez utóbbi nehezen kivitelezhető, háromszoros-négyszeres reális értékkel kell számolni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!