Vajon Önök közül hányan ismerik fel a fent látható jelzéseket? Következzen a figyelmeztető jelzések megoldása:
1. Kürt 2. Olajnyomás 3. Fék/kézifék visszajelző 4. Blokkolásgátló 5. Akkumulátor 6. Motorhiba 7. Vészvillogó 8. Hűtőfolyadékszint/túlmelegedés 9. Légzsák 10. Biztonsági öv 11. Fényszóró 12. Üzemanyagszint 13. Ködfényszóró 14. Szélvédőmosó 15. Szélvédő jégtelenítő 16. Hátsó szélvédő fűtés 17. Rögzítőfék 18. Keréknyomás 19. Kormányszervo 20. Motorleállító-rendszer 21. Nyomja le a kuplungpedált 22. Nyomja le a fékpedált 23. Irányjelző 24. Ködzárófény 25. Dízel részecskeszűrő 26. Víz az üzemanyagszűrőben 27. Automatikus váltó 28. Fékbetét 29. Sebességtartó rendszer 30. Izzóhiba 31. Dízel izzítógyertya/előfűtés 32. Szervizlátogatás szükséges 33. Menetstabilizáló
A felmérés szerint mindössze 12 olyan jelzés van, ami „szabványosnak” mondható, és összesen 16 olyan van, amely kisebb eltéréssel megegyezik az összes autóban. A megkérdezett 2018 autóvezető 52 százaléka tudta csak ezeket jól értelmezni. A legnagyobb káosz a Mercedes E-osztályban van, ahol 41 különféle visszajelző-lámpa világíthat; a Nissan Micra, a BMW 3-as és a Volvo S40 megelégszik 21-gyel. A katalizátor-hibára figyelmeztető jelzést a vezetők 95 százaléka nem ismerte fel, a légkondi-hiba jelzést 86 százalék nem tudta értelmezni, és a keréknyomás-visszajelző hibajelentésével 71 százalék nem tud mit kezdeni, a fékhiba-visszajelzést 48 százalék nem ismerte fel. A legrémisztőbb, hogy átlagosan csak 12 napi világítás után keresnek fel egy szervizt azzal, hogy baj van az autóval – aki ilyen sokáig vár, átlagosan 200 fontos javítási költséget fizetett, aki azonnal javításra vitte kocsiját, megúszta 85 fontos javítással.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!