Ahogy arról korábban már beszámoltunk itt az Autó-Motor weboldalán, nemrég hivatalosan is átadták a szentgotthárdi Opel motorgyárat, ahol a napokban-hetekben futtatják fel a termelést, és térnek át a próbaüzemről a nagy sorozatú gyártásra. A hivatalos ünnepség utáni szombaton tartották meg az idei családi napot az Opel üzemében, ahová a Magyar Veterán Opel Club is hivatalos volt.
Szezonzárónak ugyan a szó szoros értelmében nem lehet nevezni a nyugati határszélre tett kirándulást, hiszen idén még több rendezvénye is lesz a Magyar Veterán Opel Clubnak, de nagyon úgy tűnik, ez volt az utolsó olyan túra az idén, amikor még kellemes volt az időjárás.
Szikrázó napsütésben indult pénteken a konvoj az M7-es autópályán, azért választották a déli irányt, mert a kellemeset a hasznossal összekövet az Őrség gyönyörű tájain is kanyarodtak egyet a résztvevők. Pityerszeren megismerkedtek azzal, hogyan is éltek több száz évvel ezelőtt az emberek, az önindító és a kurblivas előtti korban, majd késő este Szentgotthárdon, az Opel Magyarország vacsorameghívását követően pihent meg a csapat.
Szombat volt a nagy nap, amikor a dolgozók mellett hozzátartozóik is megnézhették a gyárat. Az MVOK-t képviselő kilenc autóval korán elfoglalták a parkolóban számukra kijelölt helyet a klubtagok, és egész nap készségesen válaszoltak az érdeklődők kérdéseire, úgymint 180 lóerős a Monza, és hogy ez a gyönyörű hátsó rész egy Commodore A kupéhoz tartozik. Az információszolgáltatás mellett élményautózást is kisorsoltak, a szerencse egy 8 éves kisfiúnak kedvezett, aki Klein Gábor fekete csíkokkal díszített sárga Commodore kupéját választotta ki egy körre.
A visszaérkezés után a fülig érő szájból arra következtetünk, hogy sikerült még egy veterán Opel rajongót szerezni, már ezért is megérte a kirándulás Szentgotthárdra. Természetesen a klubtagoknak is tartottak egy külön vezetést az új üzemben, akik meg is jegyezték, hogy kis túlzással annyi acélból, ami régen egy hengerfejhez volt elég, ma már komplett, négyhengeres motort készítenek. Fejlődik a technika. Naplemente után szabadultak az autók és gazdáik a parkolóból, és ezúttal elmaradt a szombati buli.
Vasárnap ugyanis korán kellett ébredni, hiszen ha már egyszer elmentek a nyugati határszélre, akkor már nem álltak meg. Kicsit azonban elsiették a közelben lévő Güssing várának megtekintését, hiszen a kényelmes felvonó üzemideje előtt értek oda, és mire felgyalogoltak az erődítménybe, elmúlt a tíz óra, és bosszankodhattak egy sort. Ezt követően Írott-kő felé kanyarodott a Magyar Veterán Opel Klub konvoja, majd a kilátó megmászása után hazaindultak a tagok, ki-ki a maga városába. A szegedi különítmény például több, mint 1000 kilométert autózott a három nap alatt, magától értetődően technikai probléma nélkül. Tudják, egy Opel megöregedhet, de sosem kop el…
Fényképek: Horváth Attila és Pap Attila
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!