Élménycsomaggal is kedveskedik majd az Alfa Romeo márka a Giulia GTA és GTAm vásárlóinak, úgy vannak vele, hogy jobb megtanítani vezetni azt az 500 szerencsést, akiket kiválasztanak a jelentkezők közül, nehogy idő előtt eltűnjenek az utakról az aktuálisan legextrémebb Alfa Romeók. Az autókkal egyébként a márka 110 éves születésnapját is ünneplik, a központi megemlékezésre június 24-én kerül sor.
1965-ben az Amszterdami Autószalonon mutatták be az Autodelta által megépített Giulia Sprint GTA kupét, amelynél acél- helyett alumíniumból készítették a karosszériát, így 950 kg-ról 745 kg-ra csökkent a saját tömeg, az 1,6 literes szívómotort pedig 115-ről 170 lóerőre húzták. Most nem ilyen extrém az átalakulás, de ne feledjük, hogy alaphelyzetben is közel ötszörös teljesítmény jelenti a kiindulási alapot.
Az aktív aerodinamikai elemeket a Sauber mérnökeinek segítségével fejlesztették, a karbon diffúzorban vezetik ki az Akrapovič titán kipufogórendszert. Elöl-hátul 50 mm-rel szélesítik ki a nyomtávot, a 20 colos felnik központi kerékanyát kapnak; a rugók, lengéscsillapítók és szilentek is mind a GTA és GTAm sajátjai. A 2,9 literes V6-os biturbót újraprogramozták és a lélegzését is könnyebbé tették, aminek köszönhetően 510-ről 540 lóerőre emelkedik a teljesítménye.
Az utastérben mindent Alcantara borít, a legnagyobb különbség a GTA és a GTAm között, hogy utóbbiból száműzik a hátsó üléseket, amelyek helyére bukókeret kerül és hatpontos biztonsági övek szorítják a karbon kagylóülésekbe az elöl utazókat, a szélvédő kivételével lexanból készülnek az ablakok; 100 kg-mal csökken a saját tömeg a kiindulási alapot jelentő Quadrifoglio Verdéhez képest. Az 1520 kg-os saját tömeg és az 540 lóerős teljesítmény azt jelenti, hogy egy lóerőnek mindössze 2,82 kg-ot kell mozgatni (a vezető persze egy kicsit rontja ezt az egyenletet…), így rajtautomatikával 3,6 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra gyorsulás. Boldog születésnapot!