bentley1

Az első Supersports kivitelt még a múlt század húszas éveiben dobta piacra a Bentley, de az aktuális Continental generációból is volt már ilyen, a 2009-2013 közötti modellévekben volt elérhető. Most már készülnek a modellváltásra, de addig is elkészítették az új Supersports kivitelt, amely ezúttal kupé és kabrió karosszériával lesz választható.

Az előző Supersports-hoz képest idő közben volt a típusnak egy alapos frissítése, és a 6,0 literes W12-es biturbó teljesítményét is tovább növelték. Új, nagyobb méretű turbófeltöltőket kapott az erőforrás és módosították a szívósort is, amelyeknek köszönhetően 80 lóerővel és 217 Nm-rel növekedett a csúcsteljesítmény, pontosan 710 lóerőnek (6000/perc) és 1017 Nm-nek (2050-4500/perc) parancsol a jobb láb. A motoron belül még a főtengely- és hajtókar-csapágyakat is meg kellett erősíteni.
bentley2
Nem csoda, hogy ekkora teljesítménynél széria a karbon-kerámia fékrendszer, a Bentley a jelenleg a személyautóknál alkalmazott legnagyobb ármérőjű tárcsákat használja. Az erőátvitelben maradt a 8 fokozatú automatikus váltó, de a hidrodinamikus tengelykapcsolót lecserélték, az összkerékhajtás vezérlését pedig a Continental GT3-R típus számára kifejlesztett darabra cserélték.
Bentley Continental GT Supersports Photo: James Lipman / jameslipman.com
A kupé (2280 kg a saját tömeg) 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és 336 km/h a csúcssebessége, a kabriónál (2455 kg) 3,9 másodperc és 330 km/h a vonatkozó érték. Fontos különbség még, hogy a kupé vasalódeszka hátsó szárnyat is kap, miközben a kabriónál erről le kell mondania a vásárlónak. Az utastér különlegessége, hogy háromszínű kárpitozást kap az új Bentley Continental GT Supersports,

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!