A Nissan gyári tuningcégének, a Nismo-nak a neve a Nissan és a Motorsport szavak összeolvadásából született. Hogy pontosan mit is csinálnak, azt legjobban az új GT-R Nismo példázza, ahol a GT3-as versenyautóval szerzett tapasztalatok és annak alkatrészeinek segítségével készítették el a növelt tudású utcai változatot.
A 3,8 literes biturbó V6-osnak módosították a szívósorát és a kipufogóját, és a GT3-as versenyautóról származó nagyobb turbókat kapott, aminek 595 LE és 650 Nm lett az eredménye – a normál változat 545 LE/627 Nm teljesítményű. A Nismo lehetne erősebb is, de elektronikusan korlátozzák a nyomatékot a váltó teherbírása miatt; a versenyautóban hatfokozatú, szekvenciális váltó dolgozik, az többet bír. A felfüggesztésbe is alaposan belenyúlnak, kézzel állítható Öhlins lengéscsillapítókat és más rugókat kap, a 20 colos felnikre 255/40-es Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST abroncsokat szerelnek.
Fontos változás, hogy nem csak a karosszéria alsó toldatai, de néhány karosszériaelem is karbonból készül a Nissan GT-R Nismo esetén, ami 64,8 kg-os tömegcsökkenést eredményez. Ezek után nem csoda, hogy még szeptember végén Michael Krumm vezetésével egy Track csomagos GT-R Nismo 7:08.69-et futott a Nürburgringen. Kívülről legkönnyebben a piros csíkkal feldobott, fényezetlen karbon légterelőkről lehet felismerni a legvadabb gyári Nissant.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!