Bevált recepten ne változtass, tartja a mondás. Ennek megfelelően a Skoda Octavia RS is csak második ránézésre tűnik ki a forgalomból, különösen, hogy az új generációnál alapból nagyobb légbeömlőket használnak.

A sportos autóra vágyóknak teljesen új fejlesztésű, 2,0 literes benzines turbómotort kínálnak 220 lóerős teljesítménnyel, 350 Nm-es maximális nyomatékkal. Így motorizálva 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra az RS, végsebessége pedig 248 km/óra. A rengeteg új technikának (motorleállító, regeneratív fékezés) hála 19 százalékkal alacsonyabb a szabványos átlag az elődnél.

Akinek még ez is sok, és a sportos vezetési élmény helyett inkább a fogyasztásra gyúr, annak a szintén új fejlesztésű, 2,0 literes TDI 184 lóerős változatát kínálják. Ezzel már 8,1 másodpercig tart a százas sprint, és 232 km/óránál vége a dalnak. Mindkét erőforráshoz alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, extraként hatfokozatú DSG is kérhető, de valódi helyett csak fékezéses differenciálzárat adnak.

Természetesen az RS-nél alapáron a független hátsó felfüggesztést adják, 17, 18 és 19 colos felnit is választhatnak a vásárlók. A belső térről egyelőre nincs fénykép, de azt leírták, hogy sportos, fekete belső jellemzi a típust. A Skoda Octavia RS először a Goodwood FOS-on (Festival of Speed) fog bemutatkozni a nagyközönségnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!