Egyre nagyobb és kövérebb a Mini, nem csoda, hogy a motorokat is folyamatosan bővítik a BMW mérnökei. Az új generációban például már 2,0 literes benzinmotor jelenti a csúcsot, amelyet most az új John Cooper Works kedvéért 231 lóerősre programoztak, ezzel rögtön a márka eddigi legnagyobb teljesítményű autója lett az újdonság.
A korábbi, kihegyezett 1,6-os turbómotorhoz képest nem csak a lóerők száma gyarapodott, de a nyomaték is magasabb és sokkal szélesebb fordulatszám-tartományban mérhető – 320 Nm 1250-4800/perc között. Alaphelyzetben 6 fokozatú kézi váltóval adják az új Mini JCW-t, ebben az esetben 6,3 másodpercig tart a 100 km/órás sebesség elérése, a feláras, 6 fokozatú Steptronic automatával 6,1 másodpercre csökken a sprintidő, a csúcssebesség mindkét esetben 246 km/óra.
Az új erőforráson kívül áthangolták a felfüggesztést, Brembo-fékrendszert építettek be, elektronikus differenciálzár és opcióként elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás is javítja a vezetési élményt. Megjelenés tekintetében egyedi első-hátsó lökhárító, középen kivezetett dupla kipufogó és 17 colos (extraként 18 col) teszik különlegessé a Mini John Cooper Works-öt, amelynek forgalmazása 2015 tavaszának elején indul világszerte. A motorban lév tartalékok alapján később akár 300 lóerős Minire is számíthatunk majd – valamikor a jelenlegi generáció életciklusának vége felé.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!