Ősszel kezdik meg a forgalmazását az új Mustang GT500-asnak, a pontos teljesítményadatokat majd a később adnak közre, addig annyit mondanak, hogy az 5,2 literes kompresszoros blokk teljesítménye meghaladja a 700 lóerőt, a 0-96 km/óra sprint valahol 3,5 másodperc körül alakul és a negyedmérföldes gyorsulást kevesebb, mint 11 másodperc alatt hajtja végre az autó; utóbbi érték a Ford GT szintjén van.
Alaposan átalakították a kiindulási alapot jelentő GT350-est, új főtengelyt készítettek az 5,2 literes motornak, a kompresszort is áttervezték, hogy az mélyebbre kerülhessen a hengersorok közötti vályúban, így a tömegközéppont is alacsonyabbra kerüljön. Több mint fél négyzetméteres a motorháztető szellőzőnyílása, amelynek köszönhetően a tartós padlógázas használatot (versenypálya) is elviseli az autó.
A Tremec szállítja a hétfokozatú, duplakuplungos váltót, ami kevesebb, mint egy tizedmásodperc alatt kapcsol, a kardántengely karbonból készül. Az elöl hatdugattyús nyergeket használó Brembo fékrendszer 420 mm-es tárcsákat szorít, a súrlódó felület 20%-kal nagyobb, mint a GT350-esnél. A felfüggesztés fontos része a Ford Performance és a Michelin mérnökei által kifejezetten az autóhoz készített abroncs, alaphelyzetben Pilot Sport 4S gumik járnak, de Pilot Sport Cup 2-es is kérhető. Utóbbi a Carbon Fibre Track Package-hez jár, amelyben a légterelők mellett karbon felnik is vannak.
Az utastérben karbon műszerfalbetét, díszvarrással feldobott hasított bőr ajtókárpit és 12 hangszórós B&O Play hifi található, felárasak a Recaro kagylóülések, amelyek a nagyobb oldaltartás mellett a többpontos övek használatát lehetővé tevő lyukakkal is rendelkezik.