A legendás ZR-1 jelölést eleveníti fel minden idők legerősebb és leggyorsabb Corvette-je, amelyet a Z06-os változat kihegyezésével alkottak meg a mérnökök. A karosszéria például csak az A oszlop előtt változott, leginkább azért, hogy a lehető legközvetlenebb legyen a levegő útja a motorba. A karbonból készült túlméretezett légterelők a ZTK Performance Package csomag részei, amely még Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsokat tartalmaz. A spoiler talpa lenyúlik a vázig, a karosszéria műanyag lemeze nem bírná a terhelést.
Nagyobb szállítási kapacitású kompresszort kapott az LT5-ös blokk, átalakították a szívósort és a kipufogórendszert. Azért alkalmazzák a kettős, szívósor- és közvetlen benzinbefecskendezést, hogy padlógázon is elég üzemanyag jusson az égésterekbe, az eredmény 766 LE 6300/percnél és 969 Nm 4400/percnél, ami a legerősebb V8-as motorrá teszi a 6,2 literes small-blockot. Akkora a kompresszor és az intercooler, hogy szó szerint kilóg a motortérből, lyukas a motorháztető. Az erőátvitelt – 7 fokozatú kézi kapcsolású vagy 8 fokozatú automatikus váltó – egy-az-egyben veszik át a Z06-ból, ahogy a karbon-kerámia fékrendszert is.
A legfontosabb számokkal, tehát a menetteljesítmény-adatokkal és a vételárral még adós maradt a Chevrolet, azokat várhatóan csak hazai pályán, tehát a Detroiti Autószalonon árulják majd el, addig is közreadták azonban a szabványos fogyasztási adatokat: városban 15,7/18 l/100 km (kézi/automatikus váltó), országúton 10,7/10,2 l/100 km.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!