Amikor először került szóba hivatalosan is a Pokol Macskája, vagyis a Hellcat elnevezésű, 6,2 literes kompresszoros V8-as, akkor még csak annyit árultak a Dodge Challenger modellfrissítés kapcsán, hogy annak 600 lóerő felett lesz a teljesítménye. Most pedig kiderült az igazság: 707 lóerejével ez a valaha gyártott legerősebb USA-beli sorozatgyártású személyautó.

Nem csak a Corvette Z06-ost utasítja ezzel maga mögé a Dodge Challenger SRT Hellcat, de még a Dodge Vipert is, és a Shelby Mustang-nak is fel van adva a lecke. A 707 lóerőhöz egyébként 881 Nm-es nyomaték tartozik, úgyhogy nem a 8HP70-es nyolcfokozatú ZF automatikus váltót kapja ez a modell, hanem a nagyobb nyomatékra felkészített 8HP90-est – alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó jár.

Ahhoz, hogy a sofőrnek legalább legyen esélye az úton maradásra, a Ford Mustang Boss 302-nél alkalmazott két gyújtáskulcsos megoldást vezette be. A fekete színű kulccsal indítva be a motort annak teljesítménye „csak” 500 lóerő, aki a teljes 707 lóerőt akarja használni, annak a piros gyújtáskulcsot kell magával vinnie. Arra egyébként nincs esély, hogy ez az erőforrás bekerüljön a Viper karosszériájába – a kompresszoros V8-as sokkal szélesebb, mint a 8,4 literes, V10-es szívó, így a futómű és a váz teljes újratervezése nélkül nem megy a dolog.

A vételárat egy-két hónapon belül hozza majd nyilvánosságra a Dodge, az biztos, hogy más ligában játszik majd, mint a többi Challenger. Azonban az igazi vetélytársakhoz képest – Ferrari, Lamborghini – elképesztően olcsó lesz majd, a 200 000 dollár alá várt indulóár (45,6 millió Ft) nagyjából fele azokénak. A Dodge Challenger SRT Hellcat forgalmazása 2014 harmadik negyedévében indul.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!