Annyiból hoz újat a legújabb egyedi Ferrari, az SP48 Unica, hogy annak megrendelője – akit egyszerűen csak hűséges, visszatérő ügyfélnek nevez a sajtóközlemény – az első pillanattól kezdve az utolsóig részese volt az alkotási folyamatnak, míg eddig a megrendelés leadását követően a kulcsok átvételénél látták autójukat a vásárlók.
A kiindulási alapot a far-középmotoros F8 Tributo jelentette, amelynek Flavio Manzoni vezető formatervező irányításával teljesen új megjelenést rajzoltak. Az új fényszórók miatt a fék hűtését is át kellett alakítani, az első lökhárítóban lévő légbeömlőket borító rácsokat folyadékáramlási szimulációval úgy alakították ki, hogy azokon keresztül optimális a légáramlás. Annak köszönhetően, hogy lemondtak a hátsó szélvédőről, az intercoolereket közvetlenül az oldalsó légbeömlők mellé tudták tenni, így azok méretét csökkenteni tudták. A tető új ívével annyit módosul a levegő áramlása, hogy nagyobb leszorító-erőt termel a hátsó légterelő.
Fontosnak tartották, hogy a fényezett és fekete felületek határa éles legyen. Részletes leírást adnak a belső térről, igaz, fényképet nem mutattak arról. Eszerint lézerrel vágnak hatszög-mintát a fekete Alcantara kárpitba, amelyen keresztül az alsó, a karosszéria színével megegyező vörös-narancs szövet látható. Az F8 Tributo-ból származó műszerfalat matt karbonból készítik, és a Ferrari SP48 Unica esetén metál grafitszürke díszeket is használnak.