A McKinsey and Co. cég felmérése szerint Japánban azok közül, akik jelenleg akkumulátoros-elektromos autót használnak, harmaduk nem vásárolna még egyszer ilyen autót.
Természetesen arra is kíváncsiak voltak a felmérés készítői, hogy akkor miért vásároltak ilyen kocsit? A válasz szerint az adókedvezmény, a kedvező üzemanyagköltség és a próbautakon átélt kedvező tapasztalatok miatt döntöttek így. És miért szerettek ki az elektromos autóból? Mert jelentősen megnőtt az áramszámlájuk összege, és még Japánban sincs elég töltőállomás.
Ezek szerint még mindig a hiányzó infrastruktúra jelenti a legnagyobb korlátot az elektromos autók terjedése előtt. Az Egyesült Államokban tavaly megháromszorozódott az elektromos autók eladása, de az 50 000 feletti darabszám még mindig elmarad az optimista várakozásoktól – Barack Obama elnök 2015-re már egymillió eladott elektromos autót remélt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!