Meglepő sikert aratott a 2002-ben piacra dobott Daihatsu Copen kei-kategóriás roadster, amelyből 4 év után készítették el a balkormányos változatot 1,3-as benzinmotorral az exportpiacok számára. A 2013-ban piacra dobott második generációval megmaradtak Japánon belül, annál leginkább a tetszés szerint cserélhető karosszériaelemek jelentették az újdonságot. Ha lehet hinni a Japan Mobility Show-n bemutatkozó Daihatsu Copen tanulmánynak, a 3. generációval már világhódító útra indulnak.
A megjelenést bevallottan az első generációs autó inspirálta – amivel a Nissan Figaro és az első Audi TT előtt tisztelegtek a formatervezők –, attól vették át a nyitható keménytetőt is. A legfontosabb változás, hogy már nem kei-méretű az autó, hanem 3835 mm a hossz, 1695 mm a szélesség és 1265 mm a magasság, a tengelytávolság 2415 mm. A benzinmotorra rádupláznak, hiszen 1,3 literes lökettérfogatú – karbonsemleges üzemanyaggal is használható – 4 hengerest használnak a 650 köbcentis turbómotor helyett, és az hosszában építik be az orrba, és a hátsó kerekek hajtottak. Ezek után már csak remélni tudjuk, hogy a 3. generációs Daihatsu Copen a márkát birtokló Toyota segítségével eljut majd hozzánk is – lásd Toyobaru.