Noha a BMW és a Toyota épp jóbarátok, azért nem lehet felhőtlen a kapcsolat, hiszen Kínában a Toyota helyi partnere, a Guangzhou-Toyota épp a napokban mutatja majd be a Guangzhoui Autószalonon a Leahead i1-es elnevezésű elektromos autót, ezzel lenyúlva az i1 nevet a jó barát BMW-től…
Ez a típus jelenti a Leahead nevű almárka elindulását, kifejezetten a széles tömegeknek szánt elektromos autókat dobnak majd piacra e néven, a sort a nagyon divatos megjelenésű, fiataloknak szánt i1-es nyitja. Túlságosan nem erőltették meg magukat a fejlesztés során, hiszen épp csak az előző generációs Yaris orrát rajzolták át, hátul már csak túlméretes jelvénnyel játszottak.
Az első kerekeket hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 95 lóerő, a menetteljesítményekről annyit tudunk, hogy az 50 km/órás tempót 3,67 másodperc alatt éri, a hatótávolság 128 km. Az akkumulátor-csomagot a padló alatt helyezték el, az utastérben mindössze az érintőképernyős fejegység jelent változást a belső égésű motorral szerelt Yarishoz képest. Olyan apróságokkal is segítenek az elektromos energiával spórolni, hogy például lehagyják a csomagtérfedélről az ablaktörlőt, nehogy már arra pazarolja a sofőr az értékes áramot, hogy hátrafelé tekintsen; előremutató a technológia, tessék csak előre nézni!
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!