A brit MG márka akkor lett igazán jelentős autógyártó, amikor az Egyesült Államokban százezer-számra adta el a roadstereit. Ezt szeretné megismételni a jelenleg épp kínai tulajdonban lévő autógyártó, amely a sanghaji és longbridgei fejlesztőközpontjaiban már elkezdte az új típus alapjainak kidolgozását.
Teljesen a nulláról indul a fejlesztés, ennek megfelelően még azt se döntötték el, hagyományos roadsterről beszélünk, vagy netán a 2012-es Icon tanulmány által vizionált szabadidő-autó kupéról. Az MG márka előbb készre fejleszti a szabadidő-autóját, amelyet a 2013-as CS tanulmánnyal előlegeztek meg, és csak ezt követően jöhet majd a sportkocsi, ha az egyáltalán megvalósul. Utóbbi nagyban függ attól is, hogy a kínai cégvezetés végül az Egyesült Államok piacára való visszatérés mellett dönt-e. Utóbbin múlik ugyanis az autó sikere vagy bukása, hiába óriási piac Kína, ha a megfizethető sportkocsik kategóriája arrafelé lényegében nem létezik. Várhatóan az MG által júniusban, a Silverstone versenypályán megtartott 90 éves születésnapi rendezvényen beszélnek majd a márka vezetői a cég jövőjéről.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!