Nem elég, ha az ember egyszerűen csak nézi a megújult megjelenéssel ellátott Rolls-Royce Ghost-ot, nem árt, ha közben valaki el is mondja neki, hogy itt bizony megváltozott a megjelenés. Tessék csak megfigyelni a Spirit of Ecstasy szobor mögött induló, és a motorháztetőn végigfutó kis árkot, amelynek közepén egy díszléc húzódik – ez a repülőgépek kondenzcsíkját idézi. Vagy a teljesen új formájú LED-es fényszóró, amelyet a nappali menetfény keretez.
De ez mind semmi, hiszen a legfontosabb változás belül található, a két első ülés között. Végre a Rolls-Royce Ghost is megkapta a legújabb, érintésérzékeny felülettel rendelkező központi kezelőszervet, és rögtön magyarázattal is szolgálnak arra, hogy ez miért is jelentős előrelépés. Az új, nagy tudású kezelőszervvel elkerülhető, hogy a sofőr vagy az első utas összetapogassa a műszerfal kapcsolóit, azokon csúnya ujjlenyomatokat hagyva hátra. Ezentúl elég, ha olyan helyen tapogatja össze az autót, ami nincs a közvetlen látótérben.
Arra már nem tér ki a sajtóközlemény, hogy ha olyan elviselhetetlen egy Rolls-Royce használónak az összetapogatott kapcsoló látványa, akkor miért helyezik el azokat mégis a műszerfalon? Talán mégse olyan tökéletes a központi kezelőszerv? Újdonság még a 10,25 colos képátlójú központi kijelző, illetve két újfajta fabetét is felkerült az extrafelszerelések listájára: Paldao és Walnut Burr Crossband.
Műszakilag újdonság, hogy a nyolcfokozatú automatikus váltót rákötötték a navigációs rendszerre, így az például már az emelkedő előtt visszavált, amikor még nincs olyan nagy terhelés, és így észrevétlenül végezheti el a kapcsolást. A Rolls-Royce Ghost II motorterében továbbra is ugyanaz az 570 lóerős, 6,6 literes V12-es biturbó dolgozik, mint eddig.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!